DAF, “sıfır emisyonlu” ürün teklifini yeni DAF XB Electric ile genişletiyor. Karbon emisyonlarını daha da sınırlamak için XB Electric’e dönmek doğru seçimdir. DAF XB Electric, XB dizel modeliyle sınıfının en iyisi sürücü konforu, sürülebilirlik, verimlilik ve güvenlik özelliklerini bir arada sunar. Yeni DAF XB Electric, sürdürülebilir şehir içi ve bölgesel dağıtım için son derece uygundur. 16 ve 19 tonluk modellerin yanında, 17,5 inç tekerlekli ve yalnızca bir giriş basamağı olan 12 tonluk bir model mevcuttur. Dingil mesafeleri 4,2 metreden başlar.
XB Electric’in e-motoru, teknik özelliklere bağlı olarak 120 veya 190 kW nominal güç ve sırasıyla 950 ve 1850 Nm nominal tork sağlar (2600 ve 3500 Nm maksimum). DAF, mümkün olan en düşük çevresel etki ve en yüksek dayanıklılık için brüt enerji içeriği 141-282 kWh arasında olan, kobalt ve magnezyum içermeyen lityum demir fosfat (LFP – Lityum Ferro Fosfat) yüksek enerjili akü gruplarını kullanır. Bunlar, XB Electric’in 350 kilometreye varan menzillerde ultra sessiz ve “sıfır emisyonlu” kullanılabilmesine olanak tanır ve bu, şehir içi dağıtım taşımacılığı operatörlerinin ihtiyaçları için fazlasıyla yeterlidir.
Yeni DAF XB Electric’e özgü bir özellik de “Birleşik Şarj Sistemi”dir. Bu özellik, kamyonun normal elektrik şebekesi üzerinden şarj edilmesini sağlar ve günün sonunda kamyon ana merkeze geri döndüğünde bu şekilde şarj edilmesi idealdir. Akülerin (650 V DC, 150 kW) %20’den %80’e hızlı şarj edilmesi, teknik özelliklere bağlı olarak yalnızca 40 ila 70 dakika sürer.
DAF, sıfır emisyonlu taşımacılığa geçiş konusunda size rehberlik edebilir. İşletmeniz için en uygun kamyon yapılandırmasını ve şarj etme stratejisini önerebilir ve sunabiliriz. Ayrıca, kapsamlı bayi ağımız, elektrikli çalışmanızdan maksimum potansiyeli elde etmenizi sağlayan tesisler, uzman tavsiyeleri ve özel bir sürücü eğitim programını sunar.
Yeni XB'yi sürmek bir keyiftir. Geniş ancak kompakt kabin tasarımı, benzersiz manevra kabiliyeti ve küçük dönüş çapı sayesinde DAF'ın yeni dağıtım kamyonu, yoğun şehir bölgelerinde çok önemli olan yüksek düzeyde çeviklik sağlar.
DAF XB kabinlerin tümü mükemmel şekilde yerleştirilmiş giriş basamaklarına, geniş bir şekilde açılan kapılara ve olağanüstü erişilebilirlik için alçak kabin konumuna sahiptir. Konforlu koltuklarda DAF XD, XF, XG ve XG+ kamyonlarla aynı yumuşak dokuma döşeme bulunur. XB'nin bu kamyonlarla ortak diğer özellikleri ise üst düzey tasarım uyumu, yeni direksiyon simidi ve kumanda tablosundaki göz alıcı 12 inç dijital ekrandır.
XB Electric'in şasisi, kasa yapımcılarına mükemmel şekilde kolaylık sağlamak için optimum ızgara modeline sahiptir. Üstyapılara, vinçlere ve örneğin soğutma ekipmanına güç sağlamak için XB Electric, 25 veya 90 kW DC elektrikli yardımcı güç çıkışı (E-PTO) ile yapılandırılabilir. Belirli uygulamalar için bir tarafa yüksek voltajlı aküler eklenmeyebilir.
Alçak kabin konumu, geniş ön cam ve yan camlar ve bunların alçak pencere bel çizgileri ile olağanüstü doğrudan görüş sağlanır. İsteğe bağlı olarak, yardımcı sürücü tarafındaki diğer yol kullanıcılarının engellenmeden görülebilmesi için Geniş Görüşlü Cam da sunulur. Yeni aynaların ince tasarımı, doğrudan ve dolaylı görüşlerin mükemmel bir birleşimini sağlar.
Düşük boş ağırlıklar, kilometre başına optimum geri dönüş için en yüksek yük kapasitesini sağlar. XB Electric, 12 ton GVM yapılandırmasıyla sektördeki ilk elektrikli orta hizmet tipi kamyonudur. Kamyonu ihtiyaçlarınıza göre mükemmel bir şekilde uyarlamak için 6,9 m'ye varan dingil mesafeleri ve 9 metreden fazla üstyapılara imkan tanıyan şasi uzunlukları sağlanır.
Yeni DAF XB, sınıfında lider güvenlik ve sürücü konforu için gelişmiş sürücü yardımı sistemleri paketiyle birlikte sunulur.
Bu üçüncü nesil Gelişmiş Acil Durum Fren Sistemi, tamamen bağımsız bir şekilde acil durum freni uygulayarak hem sabit hem de hareket halindeki araçların 80 km/sa ve altındaki hızlarda çarpışmadan kaçınmalarını sağlayabilir.
Sürücüyü kalkış öncesinde veya sürüş sırasında araç önündeki savunmasız yol kullanıcıları hakkında uyarır.
ABS fren uyarısı etkinleştirildiğinde görüntüleri ve verileri kaydeder; bu veriler gerektiğinde indirilebilir.
DAF Turn Assist, araç dönüş yaparken yoldaki bisikletlileri veya yayaları algılar. Daha yüksek hızlarda sistem, şerit değiştirirken kör bölgede motorsiklet veya araç olduğuna dair sürücüyü uyarır. DAF Turn Assist, düşük görüş koşullarında bile görsel ve sesli uyarılar verir.
Sürücünün uyanıklık düzeyini değerlendirir ve mola ihtiyacı olduğunda uyarı verir.
Sürücüyü gerçek hız sınırları hakkında bilgilendirir.
Şeritten Ayrılma Uyarı Sistemi (LDWS) sürücü hatası, uykusuzluk veya dikkat dağınıklığı nedeniyle araç şeritten çıkmaya başlarsa sürücüyü uyarır.
Siz görmeseniz de DAF Electric araçlar, son yıllarda elektrikli kamyon teknolojisinde yapılan en büyük yeniliklerden biriyle donatılmıştır: LFP akü. LFP; bu güç kaynağının üç ana bileşeni olan Lityum, Ferro (demir) ve Fosfatın kısaltmasıdır.
DAF Trucks, detaylı testlerden ve kapsamlı araştırmalardan sonra kamyonlarında bu tür bir güç ünitesini kullanan ilk önemli orijinal ürün üreticisidir. LFP akülerin, mevcut kobalt ve magnezyum içeren akülere kıyasla üç devasa avantajı vardır: Tamamen “Kobaltsız”, “Hücreden Gruba” ve son derece güvenli olmaları.
Kobalt, aküler için çoğu zaman gerekli bir ham madde olarak kabul edilir. Ancak kobalt rezervinin sınırsız olmamasının yanı sıra bu madencilik sektörü sürdürülebilir olarak kabul edilmez. Bunlar, DAF’ın bu iki dezavantajı da ortadan kaldıracak bir alternatif arayışına girmesi için iyi nedenlerdir. LFP bu gereksinimi karşılar ve DAF Electric araçlarını çok daha çevreci kamyonlar haline getirir
Buna ek olarak, akü “Hücreden Gruba” özelliği taşır. Yani, her bir akü hücresi istiflenebilir ve ara modüller gerekmez. Bu sayede litre başına enerji yoğunluğu büyük ölçüde artar.
Diğer normal akü yapılarına kıyasla son önemli avantaj ise LFP güç kaynağının termal ve kimyasal kararlılığıdır. Lityum, demir ve fosfat bileşimi, akünün aşırı ısınmaya karşı direncini artırmakla kalmaz ayrıca bir akü grubundaki zincirleme reaksiyon anlamına gelen ısıl sürüklenmeyi ortadan kaldırır. Sonuç olarak, LFP akülerin takılmasıyla kendiliğinden ateşleme olasılığı sıfıra düşer ve DAF Electric güvenlik standartları yükseltilir.
Sıfır emisyonlu taşımacılık için elektrikli kamyon satın almaktan daha fazlası gerekir. Başarılı bir sıfır emisyonlu taşımacılık çözümü için DAF, gelişmiş rota analizi ve simülasyon araçlarını geliştirmiştir. Deneyimli DAF satış danışmanları sıfır emisyonlu taşımacılık görevini çeşitli DAF E-kamyon yapılandırmalarına ve şarj ekipmanı teknik özelliklerine göre planlamak için bu araçları kullanırlar. Alternatif teknik çözümleri keşfeder, bu çözümlerin sonuçlarına yönelik net bir görüş sunar ve sıfır emisyonlu taşımacılık görevi için optimum çözümü belirlerler. Tüm bu aşamalarda müşterilerimizle yakın bir iş birliği kurarız.
Elektrikli kamyonlar geleneksel kamyonlardan farklı servis çalışmaları gerektirir. DAF bayisi, kamyonlarınızı yolda tutmak için tamamen eğitimli ve sertifikalı uzmanların yanı sıra en güncel bilgilere sahiptir.
Bayi web sitesi, Pil Elektrikli ahazlarının satışı ve servisleri hakkında güncel bilgiler içerir. İçeriki DAF merkez web sitesi ve kurumsal kimliğine uygun oluşturulmuştur.
İletişime Geç!